ویدیو مارکتینگ چیه

ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) یا بازار یابی ویدیوی شاخه ای از بازاریابی اینترنت ست که پس از روی کار آمد شبکه های مجازی و پر کاربر شدن آنها مورد استفاده قرار گرفت. با بوم کار همراه باشید تا ویدیو مارکتنیگ را به صورت کامل یادبگیرید. برای فهم بهتر مطلب حتما مقاله ویدئو مارکتینگ بازاریابی عصر نوین را قبل از خواندن این مقابله مطالعه کنید.

در ویدیو مارکتینگ قصد ما:

  • معرفی کسب و کارمان و نشان دادن ویژگی هایمان
  • معرفی یک محصول و ویژگی هایش
  • آموزش کار با یک محصول
  • معرفی گروه های مختلف(مثله گروه های داوطلبی یا ngo)
  • و ….

ویدیو مارکتینگ

چرا بیشتر افراد به سمت ویدیو مارکتینگ نمیروند؟

یکی از دلایل عمده که افراد به سمت این نوع بازار یابی نمیروند عدم داشتن تخصص هست، یعنی چون فرد بلد نیست با نرم افزار های مرتبط که برای تدوین استفاده میشن سمتش نرن.

اما دو تا راه هست! اول اینکه با اپلیکشین های جدیدی که هست مثله یوکات و …. با تلفن همراه ویدیو بگیرن و ادیت کنن.
راه دوم همکاری با شرکت های تبلغاتی هست مثله شرکت بادکوبه که البته این راه هزینه بالاتری داره ولی تخصصی تر خواهد بود.
اما به پیشنهاد من اگر کسب و کار کوچیک خانگی یا متوسط دارید میتواند از راه اول استفاده کنید و با کمی وقت برای یادگیری ، عشق به کسب و کار و ذوق برای تولید محتوا قطعا میتونید محتوای ویدیوی خوبی رو تهیه کنید و داخل ایسنتاگرام، تلگرام یا یوتیوب خودتون منتشر کنید.

تاریخچه بازاریابی ویدیویی

شاید برخی فکر کنند که بازاریابی ویدیویی با ظهور اینترنت شروع شده اما این تصور غلط است، شاید با ظهور اینترنت این نوع بازاریابی گسترش بیشتری پیدا کرد ولی اولین ویدیو مارکتینگ برمیگرده به سال 1940 که شرکتی به اسم Bulova که یک تبلیع با هزینه حدود 5 دلار برای اولین بار از ایستگاه تلویزیونی نیویورک سبک جدیدی از بازاریابی را رونمایی کرد.
و 44 سال بعد شرکت اپل نیز برای اولین بار از بازاریابی ویدیویی استفاده کرد و تبلیغ ویدیویی خود را منتشر کرد.
اولین نسل از بازاریابی ویدیویی که ما امروزه میشناسیم در سال 2005 با روی کار آمدن شبکه اشتراک گذاری یوتیوب(You Tube) به وجود آمد مانند اپارت که بعدها در سال 1389 در ایران روی خط رفت. شرکت نایک (Nike) برای اولین بار در همان سال های ابتدایی تاسیس یوتیوب ویدیو تبلیغاتی خودش رو منتشر کرد و در سال 2007 گوگل(Google) هم اقدام به انتشار تبلیغاتش در یوتیوب کرد.

وایرال که میگویند یعنی چه؟

امروزه کلمه وایرال (Viral) زیاد به گوشمان خورده که، فلان ویدیو وایرال شده، یا ویدیو رو وایرال میکنیم اما واقعا وایرال یعنی چه؟

این کلمه ریشه یونانی دارد و از ریشه ویرو (Viro) میاید که به معنای مرز بین زنده و غیر زنده است اما تا اینجا ربطی نداشت! اما همه با ویروس (Virus) آشنا هستیم و میدانیم چقدر مسری و سریع الانتقال هست، و وایرال هم دقیقا از همین معنی نشات گرفته است. که دلیل این مسری بودن وجود و گسترش شبکه های اجتماعی و دسترسی اکثر افراد در جای جای دنیا به این شبکه ها هست.
بازاریابی ویروسی نیز زیر شاخه ای بازاریابی هست به نام وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) که در خیلی به این موضوع نمیپردازیم.
اما ربط وایرال مارکتینگ به ویدیو مارکتینگ چیه؟ قطعا کلمه ترند(Trend) امروزه زیاد به گوشتان خورده، استفاده از روش های مستقیم و غیر مستقیم برای ترند شدن ویدیو های شما همان وایرال مارکتینگ است و فکر کنید که ویدیو تبلیغاتی ساده شما ترند شود!

چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار ها اهمیت دارد؟

در این بخش به صورت خلاصه به اهمیت بازاریابی ویدیویی میپردازیم.

  • افزایش CTR یا نرخ تبدیل:
    یکی از مهم ترین تاثیراتی که ویدیوی شما از کسب و کار یا معرفی یا تست محصولتون دارید افزایش نرخ تبدیل هست. (نرخ تبدیل به طور خلاصه یعنی: تبدیل بیننده به خریدار هست، در بازار شما ویترین مغازه های بسیاری را میبینید ولی در آخر از یک مغازه خرید میکنید.) مطالعاتی نشان داده است که انتشار ویدیو از محصول و تست آن فروش آنرا تا 76% افزایش میدهد به طوری که وقتی ببیننده ویدیو را میبیند آنرا می خرد.
  • افزایش اعتماد:
    مهمترین دلیل خرید یک خریدار اعتماد است. مطالعات نشان داده اند که در خرید های انلاین اگر شما از محصولاتان ویدیویی تهیه کرده باشید که مربوط به معرفی و تست محصول باشد تا 58% احتمال فروشتان بالاتر میرود.
  • کوتاه تر شدن مدت بازگشت سرمایه:
    قطعا وقتی سرمایه گذاری میکنید و کسب و کاری را راه می‌اندازید به فکر بازگشت سرمایه اولیه تان هستید تا بتوانید بالاخره به سود دهی برسید. خب با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و پتانسیل های این شبکه ها شما با ویدیو مارکتنیگ مناسب و ترند شدن سریع تر شناخته میشوید و فروشتان افزایش پیدا میکند.
  • گوگل سایت شما رو دوست خواهد داشت:
    اگر شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید یا با فروش اینترنتی از طریق سایت آشنا باشید قطعا با کلمه سئو آشنا هستید، باید گفت که طبق امار سایت MOZ در سال 2020 سایت هایی که ویدیو دارند 55 بار بیشتر از سایت هایی که ویدیو ندارند در امار های خود نشان میدهد.
  • افراد تنبل ویدیو رو بیشتر دوست دارند:
    “با توجه به قانون اول نیوتن همه اجسام تمایل به سکون دارند”
    برای مشتریان تنبل خود که حوصله خواندن بروشور های شما و توضیحات رو ندارند فکری کردید؟ قطعا ویدیو گزینه بسیار خوبی برای معرفی محصول شما
  • انتشار محتوا = گسترش کسب و کار = فروش بیشتر
    امروزه با روی کار امدن شبکه اجتماعی اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، تیک تاک و … ویدیو ها خیلی سریع انتشار پیدا میکنند و خیلی سریع یک محتوا ترند میشود و شما هم اگر ذوق کافی برای تولید محتوای ویدیویی و رعایت یه سری اصول خاص خیلی سریع میتونید ترند بشید و افراد رو به خودتون جذب کنید حتی افراد معروف!(شعارJDI)
  • در ویدیو همه چیز مشخص است:
    گاهی شما برای طراحی بروشور یا طراحی نوشته زیر متن ساعت ها تلاش میکنید و یا حتی در شبکه های اجتماعی کپشن خیلی خوبی را مینویسید! ولی محصولتون فروش نمیره و یا سوالات بسیاری راجع به استفاده از محصول و … که شما قبلا در توضیح دادید!
    ویدیو را امتحان کنید! در ویدیو لحن مشخصه نوع دقیق استفاده و … همگی به طوری دیداری و شنیداری مشخصه! و در نظر سنجی گسترده ای که انجام شد 85% از کسب و کار ها گفتن که ویدیوها در توضیح محصولاتشون موثر تر بوده.

پس ویدیو مارکتینگ به سال های قبل از اینترنت و شبکه ها اجتماعی برمیگرده و شاخه‌ای از مارکتینگ به نام وایرال مارکتینگ بسیار فاکتور مهم و تاثیر گذاری هست در این نوع بازاریابی. بازاریابی ویدیویی توضیح محصول به مشتری و فروش محصول یا خدمت رو به مشتری خیلی ساده تر و راحت میکنه.

برای اطلاع و خرید محصولات ما که در راستای مارکتنگ و تبلیغات برای رونق کسب و کار خود به فروشگاه بوم کار سر بزنید.

 

نویسنده

Erfan zohrabi

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *