چه طوری اعتماد مشتری خود را جلب کنیم ؟

چه طور فروش بیشتری رو داشته باشیم ؟

سلام خدمت تمام دوستان عزیز بوم کاری

وقتشه یاد بگیریم چه طور اعتماد مشتریمون رو جلب کنیم ؟

احتمال اینکه فروشنده ای با تقلب بتواند در حرفه فروش به صورت موفق باقی بماند خیلی پایین است.

آدم ها دوست دارند از کسانی خرید کنند که قابل اعتماد باشد.

و تو این آموزش یاد میگیریم که چه طور اعتماد مشتریمون رو جلب کنیم ؟

 

اول از همه اعتبار خودتون رو ثبات کنید :

 

نتیجه تصویری برای Credibility png

انسان‌ها ذاتا از ناشناخته‌ها ترس دارند. تو زمان هایی که در دوران شکار میزیستیم 🙂

این خصوصیت به ما کمک کرد که توسط حیوانات درنده با دندان‌های تیز خورده نشیم .

آیا آن بوته به شکل ترسناکی تکان می‌خورد؟ شاید به جای اینکه با یک چوب با داد و بیداد به سمت آن بدو بدو کنیم

بهتر است به آرامی به آن نزدیک شویم.

تو این دوره ، احتمال اینکه توسط یک حیوان دردنده بلعیده شویم بسیار کاهش یافته است،

اما و اما احتمال اینکه فروشنده‌ای سرمان کلاه بگذارد بسیار بالا رفته .

از این رو، خریداران در اعتماد کردن به فروشندگانی که اعتبارشان ثابت نشده است بسیار محتاط هستند.

ارائه داده‌های عینی در مورد نتایجی که در کسب آنها نقش داشته‌اید

به خصوص اگر در قالب رپورتاژ آگهی این کار را انجام دهید می‌تواند خریدار احتمالی را خلع سلاح کند، ‌و شما را یک قدم به اعتماد نزدیک‌تر.

 

در دسترس بودن

فروشنده باید همیشه در دسترس باشد و برای مشتریان و شنیدن

صحبت های آنها به اندازه ی کافی وقت بگذارد. گوش دادن به مشتری هدر دادن زمان نیست بلکه سرمایه گذاری در زمان است

 

انصاف

فروشنده باید همه ی مشتریان را به یک چشم نگاه کند. برای مثال اگر بار فروشگاهی

در یک خیابان تحویل داده شود ولی بار فروشگاه روبه روی آن تحویل داده نشود،

مشتری ناراضی خواهد شد و اعتماد خود را به فروشنده از دست خواهد داد.


پیگیری

پیگیری یکی از ابعاد مهم اعتمادسازی است. پس از آنکه بار مشتری برایش فرستاده شد،

فروشنده می تواند با یک تماس خیلی ساده با مشتری به او نشان دهد که سود و زیان مشتری برای شرکت مهم است.

متأسفانه خیلی از فروشندگان پیگیری را با سماجت اشتباه می گیرند.

اگر مشتری محصول یا خدمت فروشنده را نخواهد اصرار و پافشاری هیچ اثری در تصمیم گیری او نخواهد داشت.

بنابراین سماجت فروشنده هم شأن خود او را پایین می آورد و هم امکان ارتباط بلند مدت با مشتری را از بین می برد.

هنگامی که مشتری می گوید که محصول را نمی خواهد،

به خاطر وقتی که صرف کرده از او تشکر و برایش آرزوی موفقیت کنید.

البته این بدین معنی نیست که مشتری را به حال خودش رها کنید

بلکه در ویزیت بعدی خود به سراغ او بروید و بگویید که “فقط برای عرض سلام و ادب آمده ام”.

اگر فروشنده به اندازه ی کافی پیگیر باشد، مطمئنا پس از چند ویزیت، مشتری سفارش خواهد داد.

نویسنده

سینا سلیمانی

سینای این بازی هستم و همیشه سعی کردم یه شهروند مفید برای این بازی باشم هیچ وقت تبر دستم نگرفتم و سوار موج کسی نشدم دوست ندارم مافیا برنده بشه چون شهر به نام شهروند هست و من نمیخوام یک تیکه از وجودمو از دست بدم | من عاشق تک تکتونم و یک بلاگ نویس سادم

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *