چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

چگونه تولید محتوا کنیم؟

خلاصه :

همیشه به دنبال پیداکردن مطالب مفید و جذاب باشید. چند نویسنده که در تولید محتوا در صنعت شما قوی هستند و سبک نوشتاری جذاب دارند را بشناسید و نوشته های آنها را بخوانید. مطالعه هر چه بیشتر نوشته های قوی ، شما را در تولید محتوای جذاب تقویت می کند.

What is content creation? What does a content producer do? | Com Biz

راهکارهای مهم درتولید محتوا

نکاتی برای ایجاد هماهنگی ذهنی مخاطب (harmonizing) 

 دقت:   در مطلب خود از آمار و ارقام و یا قوانین اثبات‌شده استفاده کنید.

جذابیت:   مانند یک داستان جذاب و چالشی که مخاطب را با خود همراه می‌کند و مخاطب را تا انتهای داستان همراه خود می‌برد، محتوا تولید کنید.

آموزنده :  با آموزش نکات علمی یا تجربی در هر زمینه‌ای، محتوای خود را ارزشمند کنید.

با برانگیختن کنجکاوی، خواننده را به مطالعه تا انتها جذب کنید.

در انتهای هر تعداد از پاراگراف‌های متن، یک جمله کوتاه قرار دهید.ان جمله باید دلیلی برای خواندن پاراگراف بعد باشد مثل: توضیح میدهم/اما دلایل بسیاری وجود دارد

15 راه برای تولید محتوای بسیار جذاب

تولیدِ محتوا، باید به درستی و به بهترین نحو انجام شود.

محتوای بد و بی کیفیت می تواند آسیب و خسارت زیادی را به وجود آورد.

محتوا باید توجه مخاطب را به خود جلب کند، مخاطب را درگیر خود کند و برای او ارزشمند باشد.

محتوا دارای اهمیت زیادی است

نیاز مردم به کسبِ اطلاعات از طریق محتوای خوبی که ما در اختیار آنها می گذاریم، به طور کامل روش بازاریابی را تغییر می­دهد و راهی است تا بتوانیم در فضای اینترنت حضور مهمتری داشته باشیم.

هر کسی که می خواهد آگاهانه و موفق عمل کند، باید از تولید مطالب و محتوای بی فایده دوری کند و به مردم دقیقاً همان چیزی را بدهد که متناسب با نیاز آنها است. اطلاعات باید به شکل یک بسته با محتوای جذاب به مردم تحویل داده شود.

اما در ابتدا برایتان کمی دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. رسانه ها و روش های بسیاری برای ارائه محتوا به مردم وجود دارد. با استفاده از این روشها، می توانید در این راه موفق باشید و مطمئن باشید که مردم محتوای تولیدی شما را دنبال می کنند.

با این حال، تولید محتوای عالی آنچنان که بنظر می رسد هم کار سختی نیست.

6 راه برای تولید محتوای بسیار جذاب

تولیدِ  محتوا، باید به درستی و به بهترین نحو انجام شود.

محتوای بد و بی کیفیت می تواند آسیب و خسارت زیادی را به وجود آورد.

محتوا باید توجه مخاطب را به خود جلب کند، مخاطب را جذب خود کند و برای او ارزشمند و مفید باشد.

1. پاسخ به 3 سوال اساسی

مردم هر روز در فضای مجازی با اطلاعات زیادی روبرو می شوند. آنها راه خلاصی از این وضعیت ندارند مگر اینکه به طور کامل از این فضا جدا شوند. و این جدا شدن کامل از اینترنت برای اکثر مردم گزینه مناسبی به حساب نمی­آید.

به منظور موفقیت در این فضا و جلب توجه مخاطبان در میان این حجمِ زیاد از اطلاعات، باید بتوانیدمحتوایی مناسب برای نیاز مخاطبان ایجاد کنید. برای انجام این کار باید سه سوال مهم پاسخ داده شود:

  • چرا باید به این محتوا توجه کنم ؟ مردم تا زمانیکه دلیل خوبی برای دیدن محتوای شما داشته باشند از آن خسته نخواهند شد، بنابراین باید اهمیت محتوایی که در اختیارشان می گذارید را به آنها بگویید.
  • چه چیزهایی را باید بدانم؟ مردم به دنبال محتوای بی کیفیت نیستند. آنها به دنبال اطلاعات دقیقی هستند که دقیقا همان چیزی را که باید بدانند، به آنها می گوید. نه کمتر نه بیشتر.
  • چگونه می توانم این کار را انجام دهم؟ مردم می خواهند بدانند چگونه می­توانند این اطلاعات را بدست آورند و چگونه می توانند از آن برای ایجاد تغییر در زندگی خودشان استفاده کنند

2. با ثبات باشید

با ثبات بودن برای شما اعتبار زیادی ایجاد می­کند!

در این جهان پر از هرج و مرج، مردم در هر جایی به دنبال ثبات هستند.

به همین علت است که هر محتوایی که منتشر می­شود باید به طور مداوم و با ثبات باشد. این یعنی یک هدف با ثبات، روش ارسال کالای با ثبات، و زمان بندی با ثبات داشته باشید.

این مورد خیلی مهم است.این ثبات همچنین به موتورهای جستجوگر هم کمک می کند. محتوا در این جستجوگرها بطور منظم تر منتشر می شود و به آسانی توسط موتورهای جستجو قابل دریافت می­شود.

با این ثبات در کارتان می­توانید اعتماد ایجاد کنید.

مردم به شخصی که این محتوا را ایجاد می­کند، اعتماد می­کنند و همین موضوع برای شما یک نام تجاری ایجاد می کند. این کار یک گروه از افرادی که مخاطب محتوای شما هستند را ایجاد می کند. همچنین میان شما و مخاطبتان رابطه برقرار می کند.و هیچ چیز مهمتر از ایجاد رابطه با مشتری نیست.

3.   کمال گرایی ممنوع

کامل و بدون نقص بودن برای ایجاد یک محتوای عالی چندان مهم نیست.

مهم این است که چه محتوایی را منتشر کنید. آن را در دسترس بیشتر  مردم قرار دهید – همین حالا!

بله، محتوای شما باید با کیفیت بالایی باشد. لازم نیست صادق هدایت یا شکسپیر آن را نوشته باشند. کافیست محتوا تعادل داشته باشد همین تعادل کافی است که مردم احساس کنند که محتوای شما با ارزش و مفید است، اما نیاز نیست زمانِ زیادی صرف نوشتن یک صفحه محتوا کنید. هرگز نباید چنین کاری بکنید!

خودت را به انجام این کارها عادت بده. نوشتن را شروع کن، تولید محتوا را شروع کن و در کار خودت با ثبات باش!

 اگر محتوای شما مخاطب نداشته باشد دیگر کیفیتِ کار اصلاً اهمیتی ندارد.

4. محتوای شما باید حالت محاوره ای داشته باشد

محتوا باید به شیوه محاوره ای نوشته شود.

اگر محتوا خشک و رسمی باشد، مردم به آن جذب نمی­شوند. درک محتوایی که اینگونه نوشته شود بسیار سخت است. این کار توجه مردم را کاهش می دهد.

کاملاً لازم است که محتوا بتواند توجه مردم را جلب کند!

شروع این نوشتن محتوا باید با کلماتی باشد که در ادامه توضیح می­دهم. محتوا باید با عنوان شروع شود. چیزی را باید بگویی که نظر مردم را جلب می کند و آنها را به فکر کردن وادار می کند. با آنها بحث کنید یا از آنها سوالاتی بپرسید. به سمت هدفت حرکت کن.

مردم به مطالب تکراری و قدیمی نگاه نمی کنند. آنها برای اینکار وقت ندارند. چون قبلاً آن را دیده اند. امّا اگر مردم به اندازه کافی کنجکاو شوند، به اندازه کافی شوکه شوند ، به اندازه کافی جذب شوند، آنگاه تا پایان آن محتوا را دنبال خواهند کرد. آنها با آن مطلب همراهی خواهند کرد. چون آن را  مفید می دانند ..

5.  منحصر به فرد باشید

اگر محتوایِ شما، مثل همه محتواهای موجود باشد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

بسیار مهم است که محتوای شما تفاوت زیادی با نمونه های مشابه قدیمی تر آن داشته باشد.

در یک ساحل، تمام شن و ماسه ها مثل هم هستند. این رنگ، اندازه و شکل منحصر به فرد هر دانه شن و ماسه است که آن را از بقیه متفاوت می­کند.

منحصر به فرد باشید. یک دیدگاه منحصر به فرد در مورد موضوع، و یک لحن  و سبک منحصر به فرد از موضوع را داشته باشید.

6. محتواهای با کیفیت را بشناسید

محتوایی ایجاد کنید که مردم واقعا دنبال آن هستند.

مردم واقعا محتواهای با کیفیت را دنبال می­کنند. از آن استفاده کنید! تا شما هم بتوانید محتواهای با کیفیت ایجاد کنید.

اما آن محتوا را عیناً کپی نکنید. کلید کار این است که محتوایی را پیدا کنید و سپس آن را منحصر به فرد کنید. آن را مال خود کنید. شیوه و سبک نوشتن محتواهای با کیفیتی را نگاه کنید و محتوای اصلی خودتان را طبق همان شیوه بنویسد. این کار باعث جذاب و قابل توجه بودن محتوای شما می­شود.

خیلی ممنون از همراهی شما نظراتون برامون خیلی مهمه پس نظر بزارید و به ما بگید که از چه نوع محتوایی بیشتر خوشتون میاد

نویسنده

سینا سلیمانی

سینای این بازی هستم و همیشه سعی کردم یه شهروند مفید برای این بازی باشم هیچ وقت تبر دستم نگرفتم و سوار موج کسی نشدم دوست ندارم مافیا برنده بشه چون شهر به نام شهروند هست و من نمیخوام یک تیکه از وجودمو از دست بدم | من عاشق تک تکتونم و یک بلاگ نویس سادم

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *