تاثیرات سئو بر دیجیتال مارکتینگ

موضوعی که امروز قصد پرداختن به آن راداریم تأثیرات سئو بر دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) است. اگر هدفتان رسیدن به موفقیت‌های پی‌درپی، در دیجیتال مارکتینگ باشد؛ پس بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی است که باید آن را دنبال کنید.

اگر وب‌سایتی که به‌منظور توسعه کسب‌وکار، آن را ایجاد کرده‌اید، نتواند توجه کاربران موتورهای جست‌وجو را به خود جلب کند؛ پس عملاً شکست خورده‌اید! ترافیک‌های هدفمند دریافت شده از این سرویس‌ها باعث می‌شود که روزبه‌روز برند و خدمات ارائه‌شده در بیزنس تان را به دیگران معرفی کنید.

همان‌گونه که در توضیحات فوق اشاره کردیم و خود نیز می‌دانید؛ سئو یکی از مهم‌ترین ارکان بازاریابی دیجیتال می‌باشد. پس برای پیشبرد اهداف باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. به‌هرحال تلاش می‌کنیم که در این مقاله به‌طور کامل، به تأثیرات سئو بر دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال به استفاده از رسانه‌های الکترونیکی برای انتقال پیام‌های بازاریابی اشاره دارد. این موضوع شامل بازاریابی اینترنتی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی به کمک اسمارت فون ها می‌شود. به‌هرحال ما در مقاله‌های قبلی، به‌طور کامل به این مقوله پرداخته‌ایم.

seo on digital markting

تاثیرات سئو بر دیجیتال مارکتینگ

همان‌طور که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت، سئو می‌تواند تأثیرات فوق‌العاده ای بر بازاریابی دیجیتال داشته باشد. گرچه این موضوع بسیار پیچیده و گسترده است؛ اما تلاش می‌کنیم که به سادگی هر چه تمامی‌تر چند مورد از مزیت‌های سئو را برای شما عزیزان شرح دهیم.

1. سئو صحیح وب‌سایت

هنگامی‌که استراتژی‌های سئو به‌درستی اجرا شوند؛ وب‌سایت شما به‌طور منظم بازدیدهای ثابتی را از موتورهای جست‌وجو دریافت می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که حتی معمولی ترین بازدیدکنندگان را به مشتریان ثابت خدمات خود تبدیل کنید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، روزانه 3.5 میلیارد کاربر از موتورهای جست‌وجویی همانند گوگل، یاهو، بینگ و.. استفاده می‌کنند. این موضوع بدین معنی است که اگر از سئو به درستی استفاده نکنید هیچ سهمی از بازدید این کاربران نخواهید داشت؛ اما با داشتن استراتژی‌های مناسب در این بخش، توجه تعداد بسیاری از کاربران این موتورها به سمت شما جلب خواهد شد.

2. سئو در شبکه های اجتماعی!

شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال می‌باشند. بااین‌وجود رشد و دیجیتال مارکتینگ در هر رسانه‌ای، باید با برنامه‌ریزی‌هایی خاص پیش برود.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سئو شامل مطالب قرار داده‌شده در شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود! اگر شما نیز به همین شکل فکر می‌کنید، پس باید بگوییم که تا به کنون مسیر را اشتباه رفته‌اید. بهینه‌سازی محتوای نوشته شده و تأکید بر کلمات کلیدی به کار رفته در آن‌ها، باعث می‌شود که کاربران در هنگام مرور صفحات این رسانه‌ها به سمت شما جذب شوند.

seo on digital markting

به‌عنوان‌مثال می‌توانیم به سیستم هشتگ گذاری در اینستاگرام اشاره کنیم. استفاده از محتوای باکیفیت، و قرار دادن هشتگ های درست بر مبنای کلمات کلیدی استفاده شده در مطالب منتشر شده کمک می‌کند که نظرات را به سمت خود جلب کنید. از طرفی اگر مطالب موجود دارای جذابیت کافی باشند کاربران آن را به‌دفعات با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

3. سئو و بازاریابی محتوا (Content marketing)

مدت‌زمان زیادی است که بازاریابی محتوا، برای اهداف SEO مورداستفاده قرار می‌گیرد. آمار نشان می‌دهد، وب سایت‌هایی که دارای بخش وبلاگ هستند، بازدیدکنندگان بیشتری نیز دارند. این موضوع کمک می‌کند که از فرصت استفاده کرده و بتوانید بخش عظیمی از محصولات خود را به کاربران مختلفی معرفی کنید. با توجه به این موضوع و از آنجایی که بازاریابی محتوا می‌تواند تأثیر زیادی بر سئو و جذب بازدید داشته باشد، باید آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت.

4. سئو راهی برای یافتن سریع خدمات

یکی از مهم‌ترین مسائل در SEO، جایگاه ما در نتایج حاصل از جست‌وجو است. اگر وب‌سایت ایجاد شده برای برند یا بیزنس تان دارای سئو مناسبی باشد کاربران می‌توانند شمارا در اولین نتایج جست‌وجو مشاهده کنند. این موضوع نه تنها باعث افزایش اعتبار شما در نظر مشتریانتان می‌شود؛ بلکه ترافیک بسیاری را به همراه دارد.

سخن نهایی

ما در این مقاله تلاش کردیم به‌طور خلاصه و کاربردی به تأثیرات سئو بر دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کرد داشتن تیم سئو حرفه‌ای است. گرچه بارها و بارها به اهمیت سئو اشاره کردیم؛ اما مراحل و پیشبرد استراتژی‌های مختلف در سئو، نیازمند زمان و تیمی حرفه‌ای است تا بتواند جایگاه شمارا در صفحات اولیه موتورهای جست‌وجو تثبیت کند. پس اگر قصد استفاده از متد های سئو را دارید، انتخاب تیم‌ها و شرکت‌های موفق در این زمینه را فراموش نکنید.

نویسنده

حمید رضا

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *